Om helgen, en fin sådan


Ja men gudars, Åre var så snällt mot oss i helgen. Solen sken, det blåste inte orkan och högzon var öppet alla dagar, sådan tur har man i bästa fall bara en gång i livet. Kanske två. Vi var några från skolan som bokat stuga och skulle fira födelsedag, så vi åkte skidor på dagarna och drack öl på kvällarna, spelade spel och åt tacos. MYSIGT!!!

Förra året var vi på jakt efter puder en dag i Åre och då tog vi oss till ett ställe som heter östra ravin, vilket precis som namnet antyder är ett fruktansvärt stup mina vänner tyckte att det var rimligt att åka nedför. De lugnade mig med ord om att det skulle vara "lätt" och "enkelt" att åka ner där, något som givetvis INTE var sant och väl framme grät jag i 40 minuter, hävde ur mig att det nog var bäst för alla om jag helt enkelt stannade i ravinen tills det blev vår och blev till sist tvungen att hasa ner från berget vrålandes. En charmig syn helt enkelt och en upplevelse jag lovade mig själv att aldrig utsätta mig själv för igen. Såhär såg det ut då,

 
Men, en av dagarna nu bestämde jag mig för att återigen besöka min personliga ärkefiende. Det enda som motiverade mig denna gång var att nu när man är deppig känns det inte så jäklans jobbigt att kanske råka dö i ett stup eftersom att man ändå bara vill leva lite ibland. Och TUR var väl det för denna gång var det MAGISKT roligt att åka ner där. Tänk va, att depressionen skulle komma till användning. Det får man vara glad för. Så det tänkte jag vara nu, glad för att jag vågade, inte dog i östra ravin och för att vi fick en fin helg i fjällen. Myspys. 

HEJDÅ!

Kommentarer
Postat av: Ajli

Pappa utsatte mig för samma sak en gång: det är som en vanlig blå backe, röd som värst. Och så åkte jag och det var liksom ingen backe alls, det var en skog med typ vertikal lutning. Lite puder mellan träden, grät så jag fick blodsmak när jag nådde stugan :(

Svar: Haha förstår exakt känslan! Inte kul!!
Amanda Bravo

2020-02-05 @ 08:35:25
URL: http://ajlimuller.se
Postat av: Anonym

HAHAHAHA!!! / soffan

2020-02-06 @ 20:42:15
Postat av: Anonym

HAHAHAHA!!! / soffan

Svar: Hahaha <3
Amanda Bravo

2020-02-06 @ 20:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback