Soliga hälsningar från en deprimerad

Sommartider

Hejhejhallå!
Inledde denna måndag och nya vecka på bästa sätt, genom att stänga av alarmet, avboka min träning och sova vidare. Vaknade 4h senare av ett sms från en av tränarna på gymmet där hen vänligt men bestämt förklarade att jag måste sluta göra så. En liten del av mig kan motvilligt förstå det men mest förstår jag mig själv. Det kan inte finnas en enda frisk person som självmant vill riva av 180 kalorier på assault-biken före lunch. Det är ett SJUKT beteende. Å andra sidan kan det väl diskuteras huruvida det är ett friskt beteende att sova bort halva sitt liv. 

För det är väl så, att man är lite o-frisk helt enkelt. Hängde med mina klasskompisar i skolan förra veckan och en av oss hade bara två timmars sömn i bagaget från föregående natt, hade struntat i att äta mat på 16h och behövde krypa hem från skolan vrålandes pga LEDSEN. Ni får gissa vem det var. Tröttsamt är det iallfall, att bara fungera på halvtid. Framförallt är det tröttsamt att hela tiden balansera mellan att hålla ihop och försöka lite till alternativt att klappa ihop och ge upp för alltid. Är skräckslagen inför det andra alternativet för vad händer då? Flyttar jag hem till Stockholm? Rakar av mig allt hår som Britney? Lägger mig i en snödriva och inväntar slutet? Gud vill verkligen inte göra någon av dem sakerna men det finns ju tilfällen när livet inte är någon picknick och alla alternativ förutom att fortsätta rakt fram känns mer rimliga. Prutt. 

Är faktiskt utled på att så mycket av den här verksamheten som dundrar på i min kropp verkar handla främst om att inte bryta ihop när jag tar mig igenom vardagen. Att inte bröla inne på ICA när jag handlar, att få i mig ordentligt med mat när jag tränat, att inte bli pissfull så fort tillfälle ges för att slippa undan. Är verkligen orimligt att man föddes utan en enda disciplinerad cell i kroppen och att det verkligen lyfts till ytan nu när man behöver ta sitt vuxna ansvar som människa och slå tillbaks. Har ingen inneboende fighter, har en inneboende liten, rädd kattunge. Har fan ska jag kunna tackla livet med den kämparglöden? Svara mig det. 

Jaja. Ska nu asvluta detta fantastiskt varma och glädjerika inlägg med denna viktiga kommentar: kattungen kanske växer upp och blir ett lejon :-)

Va?

Hejdåååå


Kommentarer
Postat av: Mosi

du är bäst min stjärna <333333

Svar: Puss gosmos <3
Amanda Bravo

2019-11-19 @ 13:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback