Två av varje

Två från Netflix

- The politican på Netflix, och då framförallt avsnitt 1 och detta magiska klipp. En märklig och framförallt annorlunda serie från vad jag generellt tittar på och som jag 30 minuter in på tänkte att jag absolut inte ville se mer av. Sen slängde dem in den här scenen precis i slutet och HERREGUD. Nu vet jag inte om det här fattiga youtube-klippet får er lika hooked som jag men alltså det här var så VACKERT. Spolade tillbaks tre gånger, grät hela tiden. Joni Mitchell gör redan den här låten oterooolig men den här varianten golvade mig. Kolla, gråt lite, och se hela serien. Annars om något första asvnittet iallafall, så fint!

 
 
- Sex Education på Netflix. Är medveten om att denna inte är någon nyhet men den tål ändå att tipsas om! Handlar om en tonårskille som mer eller mindre SKÄMS ihjäl över allt som är sexrelaterat, hans mamma som är sexterapeut och så Mikael Persbrant (!!) som någon gullig, tafatt hantverkare som bryter på svenska. Rolig, ögonöppnare om människors olika livssituationer och blottande, på många olika sätt. Haha. Älskar förövrigt Gillian Andersson som spelar mamman i den här serien, hon är så sofistikerad??? När jag är 40 år gammal vill jag vara henne. Elegant, världsvan och så LUGN. In och glo. Och har ni gjort det redan så kommer säsong två i januari! 


 
Två från instagram

- Linnea Salmen! Inredningsproffs. Hon och hennes pojkvän bor i en magisk lägenhet och varenda bild hon postar är så magnifikt komponerad att man blir helt fridfull av att titta på dem. Hon tipsar om loppisar, fynd från second hand och är bara allmänt kul (?), vill både bli vän med henne och få vara henne. 

 
 
- Neatmom. Memekonto, har ingen giltig anledning till varför denna sticker ut mer än någon av de andra 35093528 memekonton som finns på intranätet men skrattar ofta HÖGT åt saker som postas här pga igenkänninsfaktorn. Denna nedanför om att kurslitteraturen får en att gråta bland annat, händer mig inför varje ny kurs. Och att jag har en liten ynka serotoninmolekyl i kroppen som kämpar för mig varje dag, vad kul det är att få skratta åt sin misär ibland. 
 


Två från pinterest

Älskar pinterest. Har mappar för allt. Som en världsrymd med fina grejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback