Det vanliga gnället ni saknat att höra

Hejsan! Jag tror bestämt att vi inte ger soliga dagar i fjällen den kärlek det förtjänar, det är ju så magiskt. Kan man tacka någon? Gud? Väderpresidenten? TACK iallafall.
 
- Vi har för tillfället en inlämning i skolan som vi håller på att skriva på och som ska uppdateras varje vecka med ca 1000 ord. Är faktiskt fruktansvärt tråkigt. Och svårt! Förra veckan var jag i skolan från 08.00 varje dag vilket gav mig lite heltidsjobbs-vibbar, något jag givetvis inte uppskattade alls. Är dessutom relativt säker på att läraren i denna kurs helt klart har överskattat min och mina studiekompisars kompetens med tanke på att han ibland skämtar om neomarxism och taylorism som att vi skulle förstå det. Men så skrattar ingen och då kan jag bara tänka mig att han blir orolig. Vilket han borde bli med med all rätt eftersom att jag häromdagen behövde googla vad en sociologisk ansats betyder, något jag definitivt borde veta eftersom att det är det hela uppgiften bygger på. 
 
- Har börjat gå på yoga! Ett mycket mysigt komplement till min crossfitträning men varenda gång jag ligger där på mattan i sluten av klassen och instruktören säger något i stil med att man ska andas in med hjärtat och känna "hur det KÄNNS i SJÄLEN" så kan jag inte låta bli att undra om alla andra ligger och funderar på livets allra djupaste frågor medan jag är den enda som funderar på typ ... lördagsgodis? Vad jag åt igår? Gud trodde verkligen att min icke-existerande rörlighet skulle vara det största problemet här men så visar det sig att ens emotionella djup inte heller är tillräckligt. Hur övar man upp ett sådant? Kan man det?

- December hörni, vad tiden gåååååår. Vill inte ha december, eller jul eller nyår. I år orkar jag ingenting sånt eftersom att jag är LEDSEN. Och man måste ju vara så jäkla glad, och tacksam och LYCKLIG över storhelger. Vill inte det. Vill vara arg, bitter och gråtig. Kanske bli apfull och vakna dagen efter julafton. Får man det? Snälla säg ja. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback