Ett bakfullt inlägg



Nu blev det såhär igen. En massa saker på samma gång och här ligger jag utslagen i soffan trött som ett odjur och med den mest brutala fuldagen i mitt livs historia. Jag skämtar inte. Det skulle lätt kunna vara så att bakfullheten inte lämnat min kropp sen i fredags och att det är förklaringen till varför jag idag vandrat runt som ett elände på två ben. Men jag vill gärna tro att det är något annat som spökar i min kropp och inte det faktum att jag inte kan dricka som jag gjorde när jag var 16 längre. För visst är det kul att köra beerpong på hemmafest och varva de dåligt blandade drinkarna med snurra flaskan. Och visst är det askul att dynga ner sig och djungla ut bland folk man dansar på bordet med fast att man knappt känner någon och egentligen borde gå hem. Ja eller visst var det kul, förut? I fredags hade vi vårt egna lilla party på skolan i ett kök på typ 5 kvadratmeter, med strömavbrott och utan fungerande vatten. Det var kaos. Och skitkul. Och även om jag inte är ett större fan av baksmällan man alltid lyckas kamma hem efter lite för mycket egenblandad red bull vodka så är det ju så förbannat kul att få släppa ut och rasta sin inre fjortis ibland. På riktigt. Sån kul kväll. 
 
Nu såhär i efterhand har jag väl förstått att även om det visat sig att jag forfarande är fullt kapabel till att släppa loss som en nybliven 18-åring, så återhämtar jag mig inte som en sådan längre. Tyvärr. Så resten av den här helgen ska jag endast dricka te och lösa korsord. För att komma i form igen. Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback