Sämästhär










Kan meddela att jag för tillfället huserar på ett fantastiskt Öland. Jag, Jessica och Minna flydde hit sista semesterveckan och alltså, livet är fint som snus. Vi klev upp i gryningen igår, och åkte bil i 6 timmar för att hinna komma fram till en solig eftermiddag här. Och det gjorde vi verkligen med tanke på att stranden ligger typ 8 minuter från vårt lilla pool-hus vi hyr.  Och 8 minuter åt andra hållet ligger centrum med alla restauranger, så jag kan liksom inte klaga.

Igår tog vi bilen några mil västerut och åt på en restaurang jag alltid åt på när jag var liten med min familj. Man äter under öppet tak till live-band och så har de världens finaste solterass. Sån fin kväll. Och idag åkte vi till Byrum och kollade på Ölands Raukar. På vägen dit hittade vi ett pyttelitet fik längs med vägen som bara serverade våfflor med kaffe och som ägdes av en gullig liten tant. Sån idyll. Var givetvis tvungna att åka in och äta våffel-lunch med grädde bland träden.

Känns så himla härligt att vara här för både jag och min vapendragare Jessica har spenderat ett antal somrar här som små. Minnas att jag plockade snäckor och mördade manteter här innan jag typ börjat skolan, och detsamma gäller henne. Så fint att få återuppleva det som äldre. Även om jag den här gången inte tar med en Ica-kasse hem med fina stenar eller sitter på strandkanten och dödar maneterna som flyter upp på land. (Ja jag var ett hemskt barn, inga frågor på det helst.)

Nu ska vi kila iväg och handla kol för ikväll vankas grill. Ha det fint vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback