im friends with the monster thats under my bed

 
Så blev det sådär igen. Livet ville inte jobba på samma sida som mig och helt plötsligt kändes det som att få gå hem och dra något gammalt över sig var det enda alternativet för potentiell överlevnad. Det var någonstans mellan det att jag vaknade i torsdags förra veckan och såg mitt eländiga ansikte i spegeln och det att jag bölat inne på jobbtoan två gånger som jag bröt ihop framför både kunder och kollegor och fick order om att gå hem efter endast tre timmars arbete. Snyftandes stod jag fem minuter senare på en busshållplats i ösregn med panikångest och en granne i kön som tittade oroligt. Dagarna efter det har gått både upp och ner och nu kämpar jag tappert på det här med en dag i sänder. Vissa dagar är så brutalt jobbiga att det svider i magen av ångest, andra är helt okej, och vissta är faktiskt rent ut sagt angenäma. Det går i vågor. Men ni vet ju hur det är, det krävs att man ser en enda liten tinywiny sorglig grej på TV och helt plötsligt har man gråtit en hel vattenpöl på golvet och dessutom försökt dränka sig i den. Det är det här med mörket. Det är samma visa varenda jävla år och varenda jävla höst. Det fungerar inte. Jag fungerar inte. 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

alltså måste säga detta. har läst din blogg nu jättelänge. typ ett år? två år? minns inte. och du är så jävla duktig på att skriva. och du är så jävla snygg. och jag lider med dej så jävla mycket. kan säga som alla andra att det löööser sej och det blir bättre men lol vi vet båda att det inte är så enkelt. men har typ en kompiscrush på dej och om du någonsin vill ventilera med någon som du inte känner så mejla mej. puss kram du är grym!!

Svar: Den här kommentaren gjorde mig verkligen så glad. Trodde typ att den enda trogna följaren jag haft genom mina bloggår varit typ min mamma men det värmer verkligen i hjärtat att jag kan roa någon mer med mitt rantade om ingenting. Helt rätt, det blir ju inte bättre på en sekund men det är med myrsteg man får jobba sig framåt tills det blir bra igen helt enkelt. Tack så mycket och tusen kramar till dig!!
amandra

2013-11-27 @ 00:57:01
URL: http://falfredsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback