Så länge hjärtat slår lär vi spela på, lite som Sven-Bertil eller Evert Taube

Tjoo. Vet ni huuuuur otroligt mycket bra musik det har släppts i år? Och vet ni hur otroligt mycket bra musik vi har kvar att se fram emot? Robyn släppte nyss sitt första album - "Body talk pt 1". Och redan innan slutet av tvålaxtio ska hon släppa två till! Det ni! Sen har vi ju Erik Hassle! Jag lyssnar fortfarande på hans förra album som heter just "Hassle", men man kan inte få nog och tur är ju det då att även han har ett nytt album på g, som också kommer innan årsskiftet! Salem Al Fakir har redan släppt sitt album för året - "Ignore this", och där finns så mycket bra att man blir galen. Jag har även sett att Daniel Adams-Ray ska släppa sitt album - "Svart, vitt och allt däremellan" i september, och det ska bli gryyymt för första singeln som kom här för några dagar sen har jag redan överlyssnat! Sedan är det ju även Oskar Linnros som förut jobbade med Daniel Adams-Ray, han har också släppt sitt album, första album dessutom! Och det är knappt så att det går att beskriva, så bra! Andreas Grega har även han släppt sitt album för året - "En sak i taget". Och där finns det så sjukt mycket fin text att lyssna på så att det nästan är läskigt. Ja ni ser! Jag skulle antagligen kunna fortsätta i tio år till om det här, skriva en bok om hur övedrivet bra folk är på att både sjunga och skriva. Fyfasen vad vi har talanger, svenska talanger dessutom! Det här är dessutom bara några av de få, behöver jag ens nämna, Kent, Håkan Hellström och Lars Winnerbäck? Suck vad glad jag blir, musik! Så länge hjärtat slår spelar vi på!


Kommentarer
Postat av: steffie

andreas grega kommer till ung08 :) <3

2010-07-14 @ 14:40:24
Postat av: Kära grannen

Hur vågar du inte ha med en bild på Lars Winnerbäck?! :@ man får ju skämmas...

2010-07-15 @ 21:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback