The good the bad

Hejhej bloggis!  Nu ska ni få höra allt om mitt shhhhpännande liv!

Det dåliga: 

Jag har inte pluggat en enda sekund sen i torsdags. Istället har jag sett alla säsonger av Gåsmamman. Varenda avsnitt. I torsdags satt jag i soffan från klockan 13.00 till 23.00 och eftersom att Cornelia har TV i sovrummet förflyttade jag mig då endast fyra meter till hennes säng och fortsatte se där. Vilken människa man är va.

Jag har en kollega som jag inte fungerar asbra ihop med som jag stötte på ute förra veckan. En rimlig person med ordentlig moral och omdöme hade kanske bara skämtat bort den dåliga stämningen som existerar mellan oss, men inte jag. Istället gick jag rakt fram och frågade henom om det inte var Svea Rikes drygaste person i egen hög person ute på stan? Självklart blev det skitdålig stämning. Och så gick jag därifrån. Vad kul det ska bli att se den personen på jobbet.

En dålig vana jag börjat med är att snusa Lyft. Det finns i olika starka eller svaga varianter, och jag snusar dom svaga. MEN, igår hade jag bara starka och eftersom att man bara är människa tager ju man vad man haver. Jag stoppar snusen i munnen och vet att jag har ca 58 sekunder på mig innan jag kommer att bli yr i huvudet. Sååååå, jag tar en lyft. Två sekunder går, det kommer fram en kille som vill prata. 15 sekunder går, jag får reda på att killen i fråga är 20 år gammal. 30 sekunder går, jag berättar att jag är fem år äldre än honom. 45 sekunder går, han säger att han trodde jag var max 22 vilket jag givetvis tar som en kränkning och häver ur mig att jag minsann är gammal, vuxen och KLOK. Och så kommer sekund 58 och jag blir inte bara yr i huvudet utan jag måste akut ut eftersom att jag tror att jag ska spy. Så den lilla 20-åringen får gå ut med mig utanför nattklubben och stå med mig när jag hulkar. :)))))))))))
 
Mörda mig. 

Det bra:

Minna är i Barcelona och gör praktik och igår bokade jag flygbiljetter dit. Finns faktiskt inget trevligare jag kan tänka mig att göra än att fly Östersund för Spanien. Längtarrrrrr tills jag får dricka vin i ett annat land. Ja och hänga med Minna då såklart, min favoritperson i världen. 

Nu när livet bestämt sig för att vara håll-käften-jobbigt ett tag har jag oroat mig för att allt annat också bara ska rasera och kännas skit. Jag menar det hade ju varit typiskt om jag förutom att bli dumpad också plötsligt förlorade alla mina vänner, lägenheten brann ner och någon snodde bilen. Men, jag har lärt känna så många nya människor här uppe och det är ständigt folk som hör av sig och säger att dom finns här och vill hitta på saker och som berättar att jag faktiskt är en trevlig person som dom tycker om. Det värmer. Det är så lätt att hamna i det där mörkret när man antar att bara för att en person slutat tycka om en så gör alla andra också det, men så får jag det bekräftat varje dag att så inte är fallet. Det gör mig glad. 

Nästa vecka har Cornelia sagt att hon med fysisk kraft ska släpa med mig till boxen och träna, något jag undvikit med största möjliga kraft den senaste månaden fast att jag veeeheeet att träning ska va så bra och la-di-da. Men jag tror att det kan bli bra. Tränar man måste man äta, och äta måste man ju för att överleva. Hoppas att träningen får allt det jobbiga med maten att vända, nudlar kan inte smaka gott så länge till och om jag inte slutar ägna hela mitt liv åt att titta på serier kommer jag få liggsår. Det ska bli kul att börja träna igen.  


 Selfiezzzzz.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄLSKAR att du startat upp bloggen igen!!

Svar: Men åh TACK! Det gör mig glad att någon är glad för det <3
Amanda Bravo

2019-09-24 @ 07:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback