Fängelsen och böter

Hej!! Idag ska vi diskutera allt spännande jag gjort sen sist vi hördes, vilket antagligen blir rafflande, nervkittlande och helt fantastiskt att läsa om!!!

Till att börja med har jag precis ägnat en fem dagar åt att skriva hemtenta, vilket i vissa avseenden faktiskt borde kunna likställas med att sitta i fängelset :-). I fem dagar måste man sitta inspärrad i ett grupprum utan fönster, med dålig luft och glo på samma datorskärm tills ögonen trillar ut. Har man tur tar någon med sig lite fika men annars är den näring man får i sig på sin höjd fyra kannor kaffe och en stock snus. Och sen när man skickat in tentan är det oklart om det är att den faktiskt är färdigskriven som känns så härligt eller bara hela grejen att bli utsläppt från skolan, känna vinden mot kinden, se dagsljus, andas frisk luft. Ja ni fattar, det är inte kul för någon. 

Exklusivt material från insidan av fängelset.

Har även gått på halloweenfest och klätt ut mig!! Det mina vänner, händer aldrig, och detta på grund av den enkla anledningen att jag hatar temafester. Misstänker att detta hat eventuellt kan grunda sig i att jag mår dåligt varje gång jag måste anstränga mig utöver det vanliga, eftersom att jag SKÄMS. Hela konceptet av att klä på sig en massa grejer och fixa till sig på ett sätt som man inte brukar får mig att känna mig löjlig. Detta kan även relateras till den enda gången i livet jag försökte ha läppstift på mig och inte för ett enda ögonblick under kvällen kunde skaka av mig känslan att jag egentligen såg ut som en missplacerad clown :-). Jaja. På denna halloweenfest klädde vi ialla fall ut oss till alla fordonsägandes största skräck - bötern. Jag som ansträngt mig så hårt för en gångs skull tyckte att jag förtjänade att vinna alla priserna för utklädnad, tycker faktiskt fortfarande det. Men det tyckte ingen annan. Som tur var blev kvällen ganska trevlig ändå, trots att jag darrade i mina grundvärderingar när jag satte mig i taxin utklädd till en gul lapp. Skönt för mig.
 
Utöver det har jag åkt skridskor, hängt i fjällen, ätit mig övermätt på tapas, och spenderat tid med en massa människor jag tycker om. Sånt som är bra för hjärtat helt enkelt. Det ska jag fortsätta med.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback