Sedan senast

En listen lista då, för skojs kull.
 
- Jag och martin bor för tillfället hos hans familj i Skanstull. Det är härligt. Jag kan åka buss 4 vartsomhelst (på riktigt, finns det någonstans i stan buss 4 inte går?!). Det är nära till bärs, fika, shtan ja you name it. Saknar dock vår lägenhet i Sickla då det var oerhört hög mysfaktor där på typ lördagmorgnar när solen sken in genom fönstrena i vardagsrummet och jag och Martin gick upp och gjorde scones som vi sedan åt på balkongen. 
 
- Mitt hår och jag har konverterat till balsammetoden. En fröjd för min torra hästman och även min plånbok då jag använer willys egna balsam för typ 19 kr istället för något jag inhandlat hos närmsta frisör för 2369435 kr. Och ändå är det lenare och glansigare än någonsin. En win win helt enkelt. 
 
- Just nu är jag arbetslös. Det ena ledde till det andra och i november blev jag varslad från min heltidstjänst. Det är ett spännande faktum att ha abslolut ingenting att göra om dagarna men också ett stressmoment som på riktigt får mig att klättra på väggarna. Men, mer om det en annan gång.
 
- Har blivit en hud-guru. På riktigt. När jag var i fjällen tidigare i år och kom hem med ett ansikte lika torrt som en krater begick jag hudvårds-haul på Åhlens och nu ägnar jag så omänskligt lång tid på att rå om mitt ansikte att det lika gärna skulle kunna vara min bebis. Men det är mysigt med masker och krämer och att spraya ansiktsvatten plus att jag alltid är len och go så de är värt det. Verkligen. 
 
- Sedan vi pratade senast har jag och Martin gjort en massa små äventyr. Vi har klättrat i bergen i Norge, hängt på stränder i Afrika, åkt skidor i Tänndalen och långfärdsskridskor i Åre. Många spännande vardagsförteelser som verkligen, verkligen, fyllt en annars tråkig vardag men mycket glädje. Och det är nog den största skillnaden sen senast, att jag i störta möjliga mån försöker hänga utomhus och göra sånt som utmanar mig så mycket som det går. Så att ni vet liksom, så just nu är jag en äventyrlig arbetslös, inte bara en arbetslös.
 
Grey hair don't care.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback