Götlaborg-pepp och halsont.

Jamen hej på er vänner. Kan meddela att jag för tillfället dragit på mig ett mindre trevligt halsont och som suttit i sen i söndags. Givetvis jobbar därför alla mina krafter på att förhindra att detta bryter ut i årets enda rediga förkylning. Får ni också sånna? En stor jävla förkylning per år som kommer lite som ett bombnedslag och slår ut alla funktioner i ens kropp så att man enbart kan ligga som en hög i sin säng i 7 dagar och må som ett litet monster. För mig är det så iallafall. Ofta kommer det i samband med mycket stress och för lite sömn och så vips vaknar jag en morgon med febern från helvetet. Sist skedde det i samband med för mycket jobb på för lite tid och så vaknade jag mitt i natten helt plötsligt och mådde som ett odjur. Kröp upp och hämtade alvedon samtidigt som jag grät och skickade ett sms till min chef och sa att jag inte kunde komma in dagen efter. Sen stängde jag av alarmet som skulle ringt 06.30 och sov till 18.00 dagen efter. Det var en spännande upplevelse vill jag lova. Allt jag orkade göra dagen efter var att pilla i mig ett paket nudlar och sen kollapsa i min säng igen. Och detta höll på i cirkus 5 dagar till innan jag till slut kunde få börja fungera igen som en normal människa. Så ja ni förstår vad jag har att jobba med. 
 
Utöver det faktum att jag helst undviker att bli dödsförkyld eftersom att det inte är så kul så vore det också skönt att slippa i och med att jag och mina klassisar ska bege oss till Göteborg i helgen. Vi ska på roadtrip. Och det ska bli livet. Har haft så dålig karaktär som människa hela den här veckan då jag enbart legat i min säng och sett 5 avsnitt prison break på daglig basis så att få föra konversationer och ni vet, se något annat än min datorskärm, ska bli helt fantastiskt. Längtar så det pirrar lite efter att få galoppera runt i Nordstan, dricka öl och äta god mat. Låt det bli fredag fort. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback