Mat och lite ilska

Så idag vandrade jag till gymmet med inte så mycket motivation och ett litet tungt huvud efter det att den där enda ölen jag skulle dricka igår givetvis blev någon till. MEN, det var ingen redig bakfylla a la förra sommaren då jag behövde skeda med toaletten i två dygn efter själva festandet för att min arma kropp gick in i koma efter lite för mycket alkohol. Nej det här var mer ett tungt huvud men som gick att lösa med en ipren och en liter vatten. Dock har min kropp mer eller mindre vägrat mig på alla andra plan trots att den numera inte lever på billig öl och friterad mat från mcDonalds klockan kvart i fyra, nej för tillfället sammarbetar vi inte alls. Jag släpar den till gymmet, den svarar med att ge mig 0 kontakt i alla övningar jag gör och så blir jag vansinnig över detta, ger upp och går hem och är sur. Och det är ju som ni hör inte helt ultimat. Och idag travade jag dit ännu en gång med lite hopp om en trevlig träningsupplevelse, MEN, om man är arg så ska man gå på boxning för att få bort det arga säger dem och det här var väl ungefär samma princip. För idag mördade jag fan den högintensiva intervall-träningen. Med instruktören skrikandes i örat att stångjävlen ska igenom taket och en annan deltagare på min andra sida som var så mycket snabbare än mig tog jag ut mig till den grad att jag på allvar tror att jag var död i några sekunder. Jag hatade det. Älskade det. Och blev ett litet endorfinmonster på två nanosekunder. Helt fantastiskt. Så, allt dåligt kommer med något bra eller hur? Trodde att denna träningsdag skulle skänka mig lika mycket endorfiner som typ en bild på en överkörd kattunge, dvs inga alls, men jag flög hem efteråt. Och här sitter jag nu utmattad i varenda liten atom och faschinerad över hur lite ilska kan bli något positivt. Det ni. 
 
Shpännande matmuffins. Inte så fina på bild men det smakar som en ost och skinkpaj i muffinsform typ. Och så innehåller dom typ allt som allt ägg, mjölk, ost samt whatever tillbehör man vill ha. Häftigt va? Goda och nyttiga. Så stolt över mig själv för att jag gjorde dessa utan att bränna ner köket.
 
Och en liten selfie. Hejhej.

Kommentarer
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

åh matmuffins borde jag också göra!! bra mellis också.

2014-03-12 @ 15:13:07
URL: http://novemberdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback