ånghest

 
 
Hallu. Pigga och krya? Och solbrända hoppas jag. Givetvis ska sommaren komma och ta landet med storm den enda veckan jag jobbar lite mer än vanligt. Vet ni hur många gånger jag med gråten i halsen, snyftandes, tittat ut från kundtjänst på värmeböljan utanför fönstret och på alla glassätande sommar-carpande människor utanför? För många. Det är så fantastiskt väder ute just nu att det gör ont. Och där innanför glasen får jag stå och langa paket över disken, sälja trisslotter in i oändligheten och spana på alla bruna människor som enbart kommer in för att köpa en glass och svalka sig lite. Inte rättvist. Ännu mindre rättvist med tanke på att 99% av alla som handlar numera är sommargäster, och snygga sådana. Och så står jag där bakom disken och ska sälja korv och drar på mig mina plasthandskar förföriskt samtdigt om jag viftar med ögonfransarna och slänger med håret. Och det funkar liksom inte. Inte alls om sanningen ska fram. Det mänskliga förfallet blir så omedelbart när man är den enda som inte får ha kul. Vill bara flytta in i en klänning, bosätta mig på stranden och enbart livnära mig på mjukglass resten av året. Hör ni det? Pliz god have mercy on my soul för om jag inte får vara ledig lite snart igen så kommer jag att gå bananas. Och det med råge. Halp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback