Good or bad, happy or sad

Well oh well, så vart det söndag igen. Måste medge att jag langat riktigt usel uppdatering den här veckan men har varit busybusy. Jobbat en del, hängt med min böna elin för lite catch-up gällande hela våra liv typ, en mindre evighet sen jag såg den kvinnan, samt varit några vändor på gymmet. Har även behövt åla naken ut från köket ett antal gånger då jag ständigt tycks glömma att de är byggarbetare som håller på vid huset mittemot. Denna konstanta shame när man sen ligger där på mage och ba VARFÖR och TÄNK OM NÅGON SÅG. Ja ni förstår, livets alla problem.
 
Dagens arbetspass var inte en helt angenäm upplevelse då jag 1, inte sov så många timmar inatt, och 2 fick kämpa med både en trasig kaffemaskin och ett halvt strömavbrott. Och inte som två separata händelser då som man ju skulle kunna tro. Nu när det är höstlov i skolorna fylls butiken efter 9 med diverse mjukisbyxe-gäng som enbart kommer in för att hämta gratis kaffe från vår kaffemaskin, som by the way är magiskt, bästa kaffet så jag förstår dem. Hursomhaver, detta är inte helt ultimat då var kaffemaskin inte fungerat riktigt som den ska på senaste tiden och som idag bestämde sig för att dra sitt sista lilla kaffemaskins-andetag någonsin. Helt plötsligt sprutade det nämligen cafe latte ur fläkten på baksidan vilket ju som ni hör inte är helt praktiskt, dels för att det kom på väggen på golvet på mig och på kunderna. Och sen ju för att det inte borde spruta kaffe ur en fläkt. Detta ledde till att en säkring gick så där stod jag badandes i kaffe i mörket. Mycket shhpännande. Fick skura a la Askungen i cirkus två timmar och ringa diverse kollegor för att ta reda på hur man fick igång allt igen. Inte en helt lugn söndagsstägning med andra ord.
 
Men, lite kaos på jobbet ska ej få förstöra myskänslan jag har just nu. Är helt pirrig. Vet ej om det beror på att jag får lämna landet om två veckor och åka till London igen, att jag bara jobbar 4 dagar nästa vecka eller att jag bara har världens bästa vänner. Som klappar mig i pannan när jag är ledsen och som skriker extra högt med mig när jag är lycklig, eller ja ni vet, som beställer in en Vodka rebull när jag sitter dödstrött och otaggad på allt i en soffa på en nattklubb halv 4 enbart för att jag inte ska åka hem. Sånna vänner. Så mycket kärlek till dessa i min lilla kropp just nu. Blir helt varm.
 
 
Förra london

Kommentarer
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

men jag dör!! var finns butiken i London??

2013-10-28 @ 08:25:46
URL: http://novemberdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback