En sån dag

En bild som inte är tagen på en måndag. Idag är jag helt enkelt för ful för att visas på bild.
 
Måndagar är den dagen på veckan som mitt liv motarbetar mig på alla tänkbara sätt. Bränner mig på plattången på morgonen, missar bussen till jobbet, spiller ut kaffe på vita tröjan. Ja och ni vet, tappar hemnycklarna i gräset och får krypa i alla fyra i buskarna för att hitta dem, måste dela säte på bussen med någon som inte duschat sen tidernas begynnelse samt inser väl framme på jobbet att arbetskläderna fortfarande ligger hemma. Allt sånt. Måndagar innebär alltid en rad omänskligt otrevliga händelser som till slut leder till att jag blir en ledsen ponny som gråter i forsterställning på dörrmattan. Ja det eller så står jag på lagret på jobbet och hyperventilerar för att inte breaka down and cry bland kunderna. Med andra ord, måndagar är inte min favoritdagdag. Har överlevt denna genom att äta chokladbollar på rasten, fått sluta tidigare och sprungit av mig på gymmet. Och nu ska jag ägna mig helt åt att sova så att det genast kan bli tisdag. Imorgon ska jag nämligen ta min röva in till stan för att köpa nya jeans och hänga lite med min pingla Minna. Möcke trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback