Litet shpännande bildspel

Införskaffade mig denna mysiga sak förra veckan. Tänkte att om den här årstiden nu ska ha ihjäl mig så ska jag åtminstone gå under med
stil. Amanda vs Vinter 1-0.
 
 
 
En återkommande grej jag gör när livet inte är så kult är att gå igenom mina gamla arkiv. Vare sig det gäller första bilden på instagram, tiden
man använde fb som playahead eller bara några månader tillbaks här på bloggen. Och så brukar jag gråta en skvätt för att det varje gång känns
som att det var bättre förr. Här till exempel, när jag hittade en tröja på Topshop i London som beskrev halva min personlighet samt när jag bakade
pepparkaks-kön med tjejerna i min gamla klass. Prima tider det.
 
 
Det enda lillla den här hösten som gör att jag inte kastar in handduken för gott är att jag får gå och träna. Har ägnat 6 av 7 dagar de senaste
veckorna där trots ångest och allmändepp. Idag släpade jag min rumpa dit ännu en gång och vips så hade jag 5 kg mer på stången än vanligt och
klarade alla frivändningar utan problem. Efteråt var jag så stolt att jag inte kunde hantera mig själv och därför skuttade hem i ren eufori från gymmet.
Ett litet steg för människan säger dem, men ett stort steg för Amanda.
 
 
Det största återkommande problemet i min vardag är fanimig SL. Finns ingenting här i livet som jag blir så motarbetad av som detta jävla
skitföretag. Man går 10 minuter före för att hinna men ändå så rullar bussen in 5 minuter tidigare än angivet och så måste man springa för
kung och fosterland för att hinna med. Det värsta är att man försöker göra det med grace. Ta långa kliv, inte flaxa med armarna. Men så slutar
det ändå alltid med att man liksom luffsar fram längs vägkanten likt en björn med halsduken släpandes bakom i backen och väskan har glidit
ner från axeln så man liksom rycker konstant med ena armen som om man vore en seriemörade ute på jakt efter sitt nästa offer.
Ja det eller så missar man bussen. There's no in between hör ni det mina vänner. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback