Du och jag vi ser världen i samma nyans. Vi åskar och blixtrar för ingenting alls.

 
Lite London. Älskade stad. Förutom ett försvunnet bagage och lite tårar så har denna resa varit helt prima. De räknar redan ner till julafton i England och inte på några små svenska vis i form av en liten julsång på radion ibland utan här slår de på stort så orkestrar och körer finns redan utpalcerade i diverse malls för att dela ut lite julfeeling. Det är lysande snöflinge-lampor längs hela oxford och vilket fik man än kliver in på så kommer man att få pepparkakskaffe med en stjärnor i. Så mysigt. Är inte en jul-person annars då jag inte fungerar helt korrekt på mina mentala plan vinterhalvåret men i London så kunde till och med min arma själ känna lite pirr. Kan ha varit för att det ej hunnit bli minusgrader där än eller för att solen sken alla dagar men hur som helst fick det mig också att länga lite till den 24 efter lussebullar och paket. Hur bra som helst. Annars så vandrade vi runt i Camden bland färgglada lampor, rökelser och annat spännande man hittar på marknad, klämde på mängder av skor och köpte lika många därtill, och så drack vi öl på de typiska engelska pubarna och åt hamburgare på Fridays. Så fruktanvsvärt trevligt.
 
Imorse väckte jobbet mig med 4 samtal före klockan 9 som en liten påminnelse om att vardagen faktiskt finns kvar här hemma och att semestern slutar imorgon. Tjist det. Men med typ 40 kr kvar på kortet så är väl det lika bra. Nu ska jag göra trolla fram något ätbart och sedan ta mig till gymmet efter en veckas uppehåll. Det kallar på mig. Pöss

Kommentarer
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

fan vad mysigt alltså. Något år ska jag fira jul i London alá The Holiday!

Svar: Åh jag med, drömmen!!
amandra

2013-11-19 @ 19:38:12
URL: http://novemberdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback