Lördagen jag gick sönder och ville dö men gick ut och drack öl i stället

Ja jag skulle ljuga om jag sa att jag inte ett upprepat antal gånger igår liksom väste fram att jag håller på att dö nu pga stressrelaterad halsbränna. Vet ej vad det är men ett återkommande problem i min lilla kropp verkar vara att jag inte pallar för mycket saker på samma gång. Oftast har jag tur i form av vänner som hinner uppfatta detta innan jag hyperventilerat mig till en light-hjärtattack och måste gå hem och gå och lägga mig under sängen. I går gällde givetvis samma sak men Minna tvingade mig att andas i yoga-poser och Alex lät mig gömma mig på lagret i fem minuter så jag slapp pinsamma incidenter av utbrott på kunder eller liknande. Tur det.
 
På kvällen gick vi ut och åt för att fira min lillasyster som numera kan kalla sig själv artonåring. Byggde ihop en liten presentpåse till henne innehållandes allt prepp man behöver inför en utekväll samt en flarra vin. Sen drack vi cider på Vapiano innan hon travade iväg ut på egna äventyr. Planen var att jag skulle gå hem och begrava mig själv i sängen men så ringde mina pinglor från Ljunggrens och en pyttepromenad senare satt jag också där med en öl i handen. Möcke trevligt även om det givetvis hade varit ett smart val att gå hem och sova. Jag tog dock mitt ansvar som halvdan människa och kom hem före två samt sov 8 stabila timmars sömn. Inte ens jag fungerar bakfull på ett jobb där ett hav av människor ska julhandla. Det verkar helt enkelt som att mina forna fjortisgener har lämnat mig och att jag nu såhär innan 20 års-strecket på riktigt kan kalla mig vuxen. Eller om sanningen ska fram helt enkelt bara mer mottaglig för bakfyllor.
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Din blogg är riktigt bra! :)

2013-12-27 @ 08:08:04
URL: http://knaper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback