People are lonely because they build up walls and not bridges



Har ni tänkt på att från början kanske våra hjärtan inte är hela? Utan de kanske bara är en pytteliten bit som egentligen bara utgör en millimeters del av vad som kommer att bli vårt hjärta. Och allt eftersom vi träffar människor, lär känna människor, tycker om människor och låter människor bli en del av oss så byggs våra hjärtan upp. Alla vi bryr oss om och alla vi låter oss älska blir till en liten bit av oss, så med tiden så blir den där lilla millimetersdelen lite större och våra hjärtan växer.


Och har ni tänkt på att det kanske är det som kärlek handlar om? Att hitta personen som inte bara utgör en del av ditt hjärta, utan som också utgör just den delen som får ditt hjärta att fortsätta slå. Det kanske inte handlar om att ge hela hjärtat för kärlek, utan att faktiskt få ett helt hjärta av kärlek.

Kommentarer
Postat av: Isaura

Fy fan så fint. Usch. Du skriver så fantastiskt bra att det gör ont i mig. Jag älskar dig, och du bygger helt klart upp en del av mitt hjärta. ÄR en del av det. <3

2010-07-01 @ 23:49:52
URL: http://daluzreis.blogg.se/
Postat av: Elin

Så jävla rätt. Jag älskar dig <3

2010-07-02 @ 07:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback