Alright with me

JAG LEVER! WOWOWWO!
Vill ni höra hela storyn?
Kvart över fem i morse ringde mitt alarm, sedan plockade jag ihop picket och packet och tog mig till da buss. 
Efter det följde en två, nästan tre timmars bussresa med väldigt mycket bra folk sådär. All mat jag och elin tagit med oss ska jag väl inte heller klaga på. ehe. Väl framme fick vi varsin bräda och ett par skor större än mitt huvud typ. Härligt. Jag hade noll koll och inte Elin heller. Bokstavligt talat. " Vart ska det här snöret sitta?" hann jag fråga sju gånger innan det var någon som förklarade att det var ett säkerhetsband. Jaha. Sedan begav vi oss till den tuffaste backen av alla, barnbacken! Liften blev våran första utmaning och sanningen är den att vi fick fråga om hjälp. Efter lite om och men med säkerhetsbanden (okejokej, jag erkänner. jag hade satt det på fel fot..) så tog jag mina första steg (?) på en snowboard. WOW. jag kom fem meter sen välte jag. I liften alltså, inte ens i backen. eh. jaja. Men sen ni, DÅ JÄKLAR! Vi fick lite tips från våran idrottslärare och visserligen höll vi oss alltid i de gröna backarna men vadfasen, det gick typ way mycket bättre än vad vi trodde att det skulle göra! HELL YEAH! Imorgon ska jag vakna upp med galet mycket träningsvärk och vara glad för att jag fortfarande har 220 hela ben i min kropp!


Taggade brädbrudar föfaan. hehehehe

Och till busschauffören idag som så så snällt ville berätta om killen han fått köra hem för att han dragit armbågen ur led och fått spendera fem timmar på operationsbordet, och till hemkunskapsläraren som kände att hon bara var tvungen att dela med sig av sin historia om hur hon träffade någon som brytit båda benen och fastnat längst upp i backen, och till alla er andra som bara dragit alla era underbara skräckexempel på hur folk skadat sig på det mest otänkbara och värsta sätten på snowboard. Till er vill jag bara säga - IN YOUR FACE HAHA, JAG ÄR INTE EN AV DEM!

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha det var sjukt pinsamt när jag också testade på snowboard(2 år sen) men andra gången så gick det bättre:) jag kunde nu svänga snyggt fast ändast ena sidan! vill vara duktig på det men suger fortfarande... -.- hehe

2010-02-18 @ 02:00:36
URL: http://nattkatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback