Lelle listan.

Gorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp. En massor. Cyklade downhill, fjällvandrade, välte med en kajak. Sedan givetvis, åkte på roadtrip i Sverige, hyrde ett hus med pool och levde livet som en pensionerad rik gammal dam, jag lärde mig hur grillen funkar hemma (!!) och bjöd sedan alla jag kände på go-mat, samt köpte Svea rikes allra fulaste skor, mina vandrarkängor. Jag älskar dem men de är så fula att det på allvar sticker lite i mitt ena öga när jag ser dem. Trodde aldrig att jag skulle äga något så vedervädrigt.
 

Hur har ditt 2014 varit?
Bra. Så oförskämt bra. Men det vet ni ju redan med tanke på att jag i typ de senaste 5 inläggen varit så cheesy att jag förstår om ni bara vill emigrera från min blogg och återgå till att läsa om livet med trassligt hår och trasiga hjärtan. I'm zorry friends, min inre bitterfitta har tagit en liten paus.

 
 

Blev du kär i år?
Ja jag blev väl det. 

 

Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma?
31 Augusti. Det var en vecka efter att vi kommit hem från fjällen med klassen, det rådde totalt kaos i min hjärna och mitt i allt det så blev det dags att springa Tough Viking. Och fast att jag var så hög på adrenalin att jag inte kunde andas och alla nerver i min kropp ville fly så var det bland det roligaste jag gjort i livet. 

 
 

Vad är din största framgång 2014?
Att jag fan inte är en liten fegis längre. Bortsett från mörker, skräckfilmer och spindlar då såklart. Nej men allvar, när vi skulle ta liften upp på berget med cykeln och köra downhill i Järvsö så minns jag alla 30 sekunder innan jag åkte upp, och sen inget mer förens jag kommit ned igen med cykeln där vi började. Mitt hjärta slog snabbare än ljusets hastighet och jag tänkte att ja, det är väl såhär jag dör, men hellre det än att inte våga. Och just det, den lilla tanken, satte ribban för ganska mycket efter det.

 

 

Bästa köpet?
Lätt min jacka från The North Face. Den är varm, fin och får mig inte att se ut som en muffins alternativt en sopsäck utan former, dvs som alla andra vinterjackor jag någonsin ägt alltid gjort. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Träningskläder.... Haha. 

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla jag lärde känna på Body Joy gjorde mig riktigt glad. Det är tack vare dem som mycket bra har hänt.

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Alla låtar Markoolio gjort som går att relatera till någon friluftsaktivitet jag prövat.

Vilse i skogen - Fjällvandringen. 
Det här är en båtlåt - Seglingen.
Vi drar till fjällen - Idre när vi åkte skidor.

 

Vem har du umgåtts med mest?
Minna & Jessica, mina honor tills döden skiljer oss åt.

 
 
 

Vart reste du under 2014?
Portugal för sol, Öland för att komma bort, Järvsö på klassresa, Göteborg för att festa och Idre för att fira nyår.

 

 

Är det något du saknar år 2014 och vill ha 2015?
Om jag fick välja någonting att göra varje dag fram tills dagen jag begravs så är det nog att gå på Grit. Ett litet träningspass för många, ett halvår av så mycket kul för mig. Här vrålade jag svordomar i falsett, svettades tills jag nästan svimmade och skrek att stångjäveln skulle dö. Och här fick jag pepp av så många fina människor, skrattade tills det värkte i kinderna och lärde mig en massor. Tyvärr försvann Griten innan sommaren och när den väl kom tillbaks på schemat har jag haft ca 0 tid att gå. Mer Grit 2015. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag gick på Grit! Haha. Och åt lite tårta givetvis. 

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Får man skriva nej här? Jag älskar 2014 så mycket att jag skulle kunna ha sweet sweet love med det. Gud hade mercy on my soul i 365 dagar och för det är jag evigt tacksam. 

 

Vem saknade du?
Med tanke på att jag flyttade ut i skogen och lämnade civilisationen bakom mig så måste jag säga att jag saknar alla mina vänner som bor inne i shtan. Er hade jag velat träffa lite mer än en gång per halvår. Förlåt.

 

De bästa nya människorna du träffade?
Sandra som jag bor med, och som jag delat diverse härdsmältor med när livet inte varit kul. Hon skulle ha en positiv vecka en gång i höstas, och jag frågade vad det var för fel på henne. Så alltså, vad gäller ärkepessimism så ligger vi på exakt samma nivå och det underlättar en hel del när man haft livets sämsta dag och är två sekunder från att bryta ihop.

Och Elin i min klass som inte är rädd för någonting. Vi har spenderat x antal timmar på gymmet den här hösten och det finns ingen jag hellre vrålar högt med när det är tungt eller övar teknik i raka mark med. Du är den häftigaste jag vet.

 

Och sen Jimmy. Inte bara är han världens mest genomsnälla person, utan han är också personen som såg till att jag kom in på utbildningen jag går nu. Han är bäst.

Här känner jag att det finns plats för säkert 20 stycken till för hela min klass är fylld med färgstarka själar och jag skulle utan tvekan kunna skriva en bibel om allihop, men klockan är halv 3 och jag måste vika in hovarna för den här dagen nu.


 
 

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Du klarar mycket mer än du tror! Och om inte det här året är ett bevis på det så ska jag personligen göra kaos med dig nästa gång du intalar dig något annat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback