Prima studentliv

 
 
Lever as we speak i studentlivsidyllen här på Lillsved. Min halva av rummet som jag delar med Mimmi har precis nått toppen av mysfaktorn och ljusslingan och mysfiltarna är det bästa jag vet. Alla mina kläder ligger i en byrå som luktar lite skumt och alla mina skönhetsprodukter är numera sånna man kan köpa i "big-size" på Rusta för ett rimligt pris. Igår införskaffade jag mig även en lila vattenkokare till huset för 49 svenska kronor så att kvällarna nu kan kompleteras med te-mys som om typ en månad är obligatoriskt. Och fast att man är begränsad till typ en yta på några kvadratmeter och ibland kanske längtar lite efter att ha 20 minuter till civilisationen och inte 1 timme som det är nu så njuter jag varje sekund här ute. Igår hade vi Harry-Potter-maraton i en gympasal och innan det var vi sex pers som drack rödvin på en papperskorg i ett kök på 2 kvm och alltså det är så mysigt och så fint och så härligt att jag redan nu inte vill tänka på att det här ska ta slut. Att få dricka pulverkaffe och sitta i vår soffa som säkert är kvar sen före kristus och prata om livet och sånt som är viktigt är så fruktansvärt underskattat. Det fina i det här fula liksom. Studentbubblan här ute, den vill jag aldrig kliva ur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback