Fina sommarsverige

 
 
Ett stycke fin-helg. En ledig sådan. I fredags jobbade jag visserligen typ 10 timmar men kunde ändå inte hålla mig ifrån att åka till stan efteråt, trots givet fredagskaos och turbulens. En vanlig dödlig hade såklart åkt hem och tagit hand om ringarna under sina ögon och ni vet, naturkatastrofen på huvudet som ni andra kallar hår, men inte jag. Icke. Det kittlades i fingrarna, och i kroppen. Så jag och och Minna galopperade ut på ledig helg och in till stan på typ 5 röda. Så värt. Sen vandrade vi till East och drack vin och spanade på snygga människor tills klockan blev för mycket och vi åkte hem igen. Älskar nattlivet när det är varmt ute, så mycket pepp i folk. Och musiken låter mycket bättre, drinkarna smakar godare och dansandet är mycket roligare enbart pga det faktum att folk lever lite extra när solen skiner lite längre än till klockan 14 på dagarna. Stockholm är en lekplats på sommaren. Och det är fantastiskt. 
 
Idag hängde vi i stan för att kolla rean. Är dock sämst på reor, slutar alltid med att jag köper typ 1 enfärgat linne som inte ens är på rea och dessutom är rätt likt ett jag redan har. Med tanke på att hela min garderob går i färgen svart är det dessutom som upplagt för misslyckande eftersom att allt som säljs ut är typ gult med små hästar på. Eller så är jag sämst på att shoppa, välj själva. När vi gett upp handlandet promenerade vi till Nytorget och käkade lunch på Urban Deli. Sånt mys. Hann även käka glass i solen i parken bredvid och få lite fräknar på nosen innan vi gick vidare. Och nu har jag precis överlevt en bilresa hem från stan med Minna som tog körkort för typ tre dagar sen. Har numera alltså ej rätt att klaga på att vardagsäventyr inte existerar eftersom att vi halvvägs hem insåg att det inte fanns nån bensin kvar. Så det var med knäppta händer och en mindre bön till gud som vi tog oss hem med hopp om att bilen inte bara skulle lägga av i vilken kurva som helst. Men vi klarade oss. Möcke fin dag det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback