Om vecko-ångest och införandet av den nya helgen

summerburst

Så denna helg har innehållit både en ledig dag, en vända till stan för påfyllnad av höstgarderob samt två utekvällar med hemgång efter 3 båda dagarna. Köpte skor och jacka samt diverse igår innan de bar av hemåt för middag och virrepirre på min residens. Sen mötte vi upp Jessica och resten av gänget för att bege oss mot f12 där vi dansade på bord och pussades i natten. Väldigt trevligt. Men nu är jag ledsen för att helgen är slut och att mitt kommande schema för resten av månaden innehåller omänskligt mycket jobb och väldigt lite ledighet. Hörde någon ta upp det i en bloggpod för ett tag sen, att efter en helg där man bara gjort roligt så blir det lite extra svårt att gå tillbaks till vardagen. Inte för att det inte är jobbigt annars när lördag slår över till söndag och ångesten slukar en hel, men det blir liksom lite extra jobbigt. Har varken hunnit sitta still eller ens haft ett uns tråkigt sen jag hjulade ut från jobbet i fredags. Och så tog helgen slut, det blev måndag igen och jag ska jobba 10 dagar i rad. Man ba jahapp. Errr. Men det är väl sådär med helger, de kommer bara en gång i veckan och varar i typ två nanosekunder så att man ska längta lite extra då när vardagen känns ungefär lika trevlig som spyorna på tunnelbaneperrongen en söndag morgon. Mötte ett barn häromdagen på jobbet som precis börjat skolan och som tyckte att det borde vara helg mån-fre istället så att man får vara ledig längre. Personligen tycker jag att det är det smartaste någon sagt och att detta barn är ett litet geni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback