Sun in the sky, you know how i feel

 
Vill gärna säga att jag ägnat mig åt något vettigt denna helg men helt ärligt har jag enbart tittat på snygga tjejer på tumblr och längtat efter solsken sen jag jag travade ut från jobbet i fredags. Ja det och så har jag svettats på gymmet både idag och igår imorse. Och med morse menar jag att jag ställde klockan före klockan 8 trots att jag lika gärna kunnat ligga kvar i sängen tills det blivit mörkt ute igen. Med andra ord, säg att jag har varit duktig. 
 
Så spännande det här med att när man är ledig så tar man sig an dagen i ett tempo som får en pensionerad att verka snabb, just för att man är ledig. Dricker en kopp kaffe i lugn och ro istället för att hälla i sig den samtidigt som man plattar håret och packar väskan, köper en tidning och faktiskt hinner läsa den eller typ ägnar tre timmar åt en hårinpackning för slitet hår istället för balsamet man i vanliga fall använder som också är ett schampo. Vill alltid tro att jag har all tid i världen men så sitter jag där fem i innan bussen går och helt plötsligt motarbetar min garderob mig på alla plan, hemnycklarna är givetvis borta och on top of that så har håret sån statiskt elektricitet att det skulle kunna återuppliva en döende utan problem. TROTS HÅRINPACKNINGEN. Ja ni hör, det är sånna stunder i mitt liv som jag förstår att jag inte blev prioriterad av gud. 
 
Kom iväg till sist iallafall och landade en bussresa senare på Johans ressi för lite middag. Han bli både några glas virrepirre samt några rosa drinkar innan vi begav oss mot stan. Tyvärr levde alla livet som poor poor students såhär helgen innan löning så vi tog enbart några öl på söder innan vi bestämde oss för att hoppa in i en taxi och åka hem igen på efterfest. Där åt vi ostbågar och brownie från 7-Eleven tills alla somnade sött på Johans bäddsoffa. Det funkade det med för idag vaknade vi till Pizza och solsken. Kan inte ens klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback