Vänlig hälsning från sjukling

 
 
Well hello you guys. Här sitter jag i soffan en söndag och dricker dagens fjärde kopp kaffe. Har precis återhämtat mig från en hel veckas influensa. Vi snackar feber, frossa, snor och gråt samt vidrig slemhosta som kvävt mig var och varannan minut. Jag har legat där i soffan som en nerklubbad säl, utplånad, och spenderat tiden med att sova sova sova och däremellan pillat i mig typ en cornflakes allt som allt. Efter tre dagar antog mitt fagra ansikte samma färg som den vita soffan jag låg på och mitt hår bildade sitt eget ekosystem efter att jag låtit bli att duscha. Ofräscheten var så slående att resten av familjen låste in sig i köket och fick skicka ut mat under dörren så att jag inte skulle svälta bort. Och den enda kontakten jag hade med resten av världen var ett mejl från min historialärare som hälsade att jag minsann fick ta igen hemma nu när jag missade så mycket. Så, så ligger det till. Men nu är jag frisk. Igår tog jag mig en dusch, svepte en kanna kaffe och travade iväg till bussen in mot shtan för 1 öl eller 14. Och jag överlevde. Det känns fantastiskt. Jag blir i princip aldrig sjuk så när jag vaknade upp i måndags och mådde som en överkörd kotte trodde jag på riktigt att jag skulle dö. Senast jag hade feber gick jag i typ femte klass och då matade mina föräldrar mig med godis och varm oboy så det var liksom inte så jobbigt.
 
Hursomhelst, nu är allt frid och fröjd. Ser visserligen fortfarande ut som att jag dog för tre dagar sen då mitt ansikte antagit någon form av grå färg och håret har inte vant sig vid regelbundna tvättar än men annars, prima. Åker till Thailand om 21 dagar och därefter väntar vår och studenten. Så det kan bara bli bra. Nu ska jag laga middag, puss.
 

Kommentarer
Postat av: Isaura

Fan blogga nu då kompis! Längtar!

2013-04-01 @ 01:50:35
URL: http://daluzreis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback