Vänner

 
Ibland blir man bara så jävla trött på sitt eget sällskap. Det är inte det att jag inte trivs själv eller tycker att min vardag är omänskligt tråkig, det är bara det att ibland är det så jobbigt att enbart behöva umgås med sig själv. Man måste fly helt enkelt. Favoritmaten smakar inte lika gott, pepplistan på spotify får en snarare att vilja gå under jorden och den där filmen man annars lätt kan se 10 gånger i veckan är helt plötsligt tråkigare än ett nationellt matteprov i 8an. När detta sker brukar jag trava iväg hem till Elin. Och så lagar vi bara mat hon tycker om, lyssnar på musik från hennes playlist och ser en film hon sett tusen gånger men inte tröttnat på än. Och det är det bästa jag vet. Man får komma bort från sitt eget day-to-day living även om bara för en kväll, höra om någon annans liv och ta del av någon annans vardag. Det är så fint det här med bästa vänner.

Kommentarer
Postat av: elin

åhh aaaall love <3

2013-08-26 @ 21:44:47
Postat av: elin

åhh aaaall love <3

2013-08-26 @ 21:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback