OCH STANNA INTE. SÅNNA SOM OSS BLIR ADRLIG FRAMME.


Augusti

Umgicks med Alice och Isa rätt mycket, många kvällar spenderades hos dem tillsammans med lite annat folk. Jobbade ofta, inte lika mycket tid för stranden. Lite ångest för att sommarovet snart skulle vara slut men ändå lite taggad på gymnasiet. Bokade biljetter till Oskar Linnros på Mosebacke. Nu i efterhand kan jag säga att det var lätt bästa jag gjorde på sommarlovet. Stämningen när vi var där var sjukligt grym. Han pratade ju med oss personligen också! Dog och kom tillbaks till liv. Såg maggan på grönan. Hon kunde dock varit bättre. Drog på tredagarsutbildning i Vallentuna. Tog licens för att bli danslärare ju. Kände mig kickass efteråt.
Skolan började, efter dag ett ville jag gå hem och gråta. Efter dag två blev det väl lite bättre. Kände efter ett tag att jag hamnat lite fel. Dock var det fortfarande varmt och helgerna fanns ju.. Myste med människor jag gillade. Var ute och cyklade två på natten med en vän. Sjöng håkans sånger tills det gjorde ont i halsen. Lyssnade jättemycket på Annie Hall. Träffade folk ifrån min gamla klass, åkte moppe in the middle of the night och frös halvt ihjäl, samt hade några grillkvällar till. Helt okej månad, lite rörig. Mycket nytt att ta in och mycket gammalt att släppa. Ler på alla kort som togs iallafall. Hittade inte ett enda sadface.



September

Köpte min babe. Canon eos 550D. Behöver inte skriva mer, så värt. Det blev lite kallare, jag nämnde någon gång i början av september att den här hösten skulle ta sönder mig. Allting med sommaren kändes avlägset. Gula löv, ställde undan alla sommarskor och plockade fram jackan. Usch. Mådde inte så fantastiskt bra, delvis för att jag inte trivdes i skolan. "Måndag, fredag blev en kedja kring min fot" Typ. Tog igen det på helgerna istället. Var med sånna jag tyckte om, träffade nya människor och dansade tills benen gjorde ont. Insåg någonstans här att jag inte sovit hemma hos mig själv en hel helg sen sommarlovet slutade. Ganska galet. Inga planer på att ändra det dock och fortsatte. Hade förjävla kul och var på så himla mycket random ställen. Hemmesta Hills bland annat. Drog till spånga once, hånglade med Herkules. Haha. Var kanske inte bästa tidpunkten, bästa saken jag gjorde eller ens bra överhuvudtaget. Men han hette förfan Herkules. King. Såg Hoff på grönan också, sista konserten där. Galet ös den gången.
Skolan dödade min soul och hade planer på att aldrig ens gå dit igen. Mådde äckligt och gav upp. Sen ringde vi runt och av lite olika anledningar bytte jag till den andra klassen. Michelles och Steffies klass. Things got way mycket lättare och jag lärde känna ludde, nisslas och russiaa. Har numera bästa gänget i skolan och egentligen är vi nog alla dysfunktionella på något sätt. En mår dåligt över det ena och en annan över något annat. Men tillsammans har vi typ sketakul så det funkar. Hmm. Hade rätt i att hösten förstörde mig, på många sätt. Men hade jag inte bytt hade jag nog aldrig orkat fixa allting igen. Så bästa i september blir nog min kamera och bytet av klass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback