Plugga?? Går det att käka?

Tjotjo. Nattugglespecial. Sitter in da bed, trött som satan, moments från en trött-hets-stroke. Ska dock beta av några av mina funderingar först såhär innan jag går och rådäckar. Jag har ångest, alltså fetingångest. Därför att förut, så brydde jag mig om skolan. Åh damn tänker ni nu, confessions of a skolkaree. Ehe nej men ärligt. Jag satsade på skolan förut, jag kämpade som en slav för mina slutbetyg i nian. Och today, så ser jag hur mina mvg'n goes back to bara g'n. Och jag menar, hade det varit som i nian, så hade ett g varit typ - "G? Aha tack.. schysst, asschysst verkligen.. Ska bara gå till toan. Cutcut." Eh. Ni fattar vinkeln. Och så idag så är ett G+ typ - "G+?! OH MY, MÅSTE RINGA SLÄKTEN, DET VANKAS PARTY!".. Såå alltså, slutsatsen vi kan dra här är helt enkelt - VART FAN ÄR MIN MOTIVATION?!!11!!

Så, jag frågar er. Förut fick jag mina betyg, men gjorde inget annat än pluggade, och nu får jag sämre betyg men har ett liv utanför skolan. Hur gör man, hur kombinerar man så att man hinner med båda? Och alltså, varför är jag sexton år, och inte vet det än? och när jag ändå håller på och frågar, varför är jag sämst?

Kommentarer
Postat av: Fanny

Du har insett att skolan inte är allt, ganska skönt faktiskt när man tar det för vad det är :)

2011-02-06 @ 18:06:01
URL: http://plasthalvfinnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback