KONVERSATIONER

Jag var ju bortrest över förra helgen, och då bodde vi väldigt nära där finlandsbåtarna går. Vädret var inget vidare då det var dimma varje dag, och för att båtarna ska kunna varna varandra då när de inte kan se så tutar dem. En finlandsbåt är ju inte en sådan liten båt så de lät, ja överdrivet högt. Även på natten..

HP - Har du sovit gott då?
Jag - Nä det åskade hela natten.
HP - Åskade det? Det hörde jag inte ens.
Simon (6 år) - Men pappa, jag hörde elefanter som tutade hela natten!!


...


Tvåårigt barn *Pekar på min hund* - Apa!
Annika - Eh nej, det här är en hund.. ?


...


Och så lite cred till Josefine vars syrra Ida jobbar på dagis.

Barn *Leker doktor och tittar (med en sådan där sak som doktorerna har) i örat på Ida*
Ida - Ser du någonting?
Barnet - Nej....             Bara en isbjörn.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah, isbjörn! xD

2010-05-21 @ 22:17:50
Postat av: Anonym

Haha!

Vad har du för kamera och objektiv föresten?

2010-05-22 @ 11:04:40
Postat av: amanda.

Svar: Jag har olympus E-410 med tillhörande kitobjektiv, plus att jag lånar min pappas kamera som är en uuuuurgammal Sony(egentligen konika minolta, innan Sony bytte namn) :)

2010-05-22 @ 20:56:21
URL: http://amandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback